METODOLOGIES I APRENENTATGES
A Educació Infantil l’alumne:
·aprèn a ser i actuar de forma cada vegada més autònoma: progressant en el coneixement i domini del seu cos, en el moviment i la coordinació, tot adonant-se de les seves possibilitats. Assoleix progressivament seguretat i va formant-se una imatge positiva d’ell mateix i dels altres.
·pensa, crea, elabora explicacions i s’inicia en les habilitats matemàtiques bàsiques.
·progressa en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.
·observa i explora l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participa, gradualment, en activitats socials i culturals.
·mostra iniciativa per afrontar situacions de la vida quotidiana, identificant-ne els perills.
PER POTENCIAR AQUESTES CAPACITATS TREBALLEM, a partir de l’agrupament internivell i en ràtios reduïdes:
· L’aprenentatge de la lectura i l’escriptura des de l’enfocament constructivista, potenciant el gust i l’hàbit lector.
· Racons d’aprenentatge i de joc simbòlic: l’infant tria, decideix, organitza i fa el seu treball individual i en grup.
· Els hàbits.
· Els llenguatges verbal, matemàtic, plàstic i musical.
· Grups de conversa en llengua anglesa i en llengua catalana.
· Biblioteca.
· Contes a Cau d’orella junt als alumnes de Cicle Mitjà.
· Adaptació a P3: dues mestres a l’aula durant el període d’adaptació (setembre-octubre).
· Psicomotricitat.
· Descoberta de l’entorn natural: experimentació, observació del bosc,…
· Educació mediambiental.
· Descoberta de l’entorn social i cultural (vivències de festes i tradicions, assistència a audicions i representacions teatrals).
· Tutoria personalitzada, Escolta’m.
· Treball per projectes.